Szanowni Trenerzy, prowadzimy obecnie prace w obszarze rozpoznawalności i spójności marki SPW na portalu społecznościowym Facebook. Ich celem jest zwiększenie zasięgu i oddziaływania poszczególnych fanpage-ów, prowadzonych przez trenerów. W tym celu podejmujemy działania globalne, powiązane z głównym profilem SPW.
By działania te miały pozytywny skutek dla Waszych profili firmowych na Facebooku konieczne jest jednak podjęcie działań także przez Was, w zakresie ujednolicenia nazw i zdjęć profilowych fanpage’y i/lub założenia fanpage’y przez trenerów, którzy jeszcze nie korzystają z tej formy promocji swoich zajęć w Internecie.
1) Ujednolicenie nazw i zdjęć profilowych fanpage’y
Prosimy, by wszyscy Trenerzy ujednolicili nazwy swoich stron na FB do formatu „Szkoła Pamięci SPW Nazwa miasta” (oczywiście zastępując słowa „nazwa miasta” lokalizacją, gdzie działacie, prowadzicie zajęcia).
Dla odbiorców naszych kursów ważna jest rozpoznawalność i spójność prowadzonych przez nas fanpage’y, dlatego też prosimy, byście ujednolicili także zdjęcia profilowe swoich stron firmowych. W tej chwili na poszczególnych fanpage-ach są one bardzo zróżnicowane – od logotypów, przez wycinki z ulotek, katalogów, przez zdjęcia „stockowe”, na własnych pomysłach graficznych kończąc. Prosimy, by zdjęciem profilowym na wszystkich fanpage’ach było logo SPW. Wzór logotypu dostosowanego do formatu facebooka możecie pobrać z panelu trenerskiego na stronie internetowej SPW.
Ujednolicenie tych kwestii nie tylko zwiększy naszą rozpoznawalność i zaufanie klientów, ale jest także dobrze postrzegane przez algorytmy Facebooka, które promują profile, prowadzone w sposób zorganizowany i zgodny z polityką tego portalu.
Wprowadzenie zmiany jest bardzo proste. Wystarczy wejść na swój fanpage na Facebooku, wybrać zakładkę „Informacje”, a następnie przy polu „Nazwa” lub „Imię i nazwisko”, gdzie znajduje się nazwa naszego profilu wybrać „Edytuj”. Portal podpowie nam dodatkowo, jakich nazw nie powinniśmy używać, gdyż są niezgodne z polityką Facebooka. Zmiana powinna zostać zaakceptowana od razu, jednak zdażają się sytuacje, w których na dokonanie zmiany przez social mediowego giganta będziemy musieli troszkę poczekać. Warto też dokładnie sprawdzić nazwę fanpage przed jej zatwierdzeniem. Po dokonaniu zmiany przez kolejne 7 dni, nie będzie możliwości jej edytowania :-).
Dla osób szukających dodatkowych informacji, dotyczących zmiany nazwy polecamy poniższy artykuł: https://arturjablonski.com/jak-zmienic-nazwe-fanpage/
2) Założenie fanpage’a przez trenerów, którzy jeszcze go nie posiadają
Jeśli jeszcze nie posiadasz strony na facebooku, a posiadasz konto prywatne na tym portalu społecznościowym to założenie fanpage’a nie powinno Ci zająć więcej niż 2 minuty. Wystarczy kliknąć na trójkącik w menu facebooka i mamy tam opcję „Utwórz stronę” (patrz: zdjęcie poglądowe). Następnie należy postępować zgodnie z informacjami, które wyświetli nam portal, wpisując nazwę fanpage’a, jego kategorię (proponujemy jako kategorię wpisać „edukacja”), dodać zdjęcie profilowe (wg standardu opisanego wyżej przy informacjach o ujednoliceniu kont), zdjęcie w tle i to wszystko. Twoja strona SPW na facebooku jest już założona. Możesz nią zarządzać bezpośrednio z Twojego prywatnego konta na portalu, nie musisz nigdzie się logować, ustawiać haseł itp. Co więcej, kiedy będziesz pisał/a komentarze czy udostępniał/a materiał na facebooku możesz samodzielnie określić, czy będzie on publikowany jako strona, czy konto prywatne.
Zachęcamy do zakładania fanpage’y i dokonania zmiany możliwie jak najszybciej, gdyż pomoże to szybciej dostrzec skuteczność globalnych działań, podejmowanych przez Centralę SPW. Pamiętajcie, że o sile marki i zaufaniu klientów decyduje między innymi nasza wewnętrzna spójność.